سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیدایش جزیره کیش

پیدایش جزیره کیش

 نزدیک به دویست  میلیون سال پیش ،  در راستای  تحرک  صفحه های بزرگ قاره ها و فشار آنها بریکدیگر  که  چین خوردگی ها و پدیده کوه زائی تور کیش را به دنبال داشت ، شبه جزیره ی عربستان همراه با صفحه ی قاره ی آفریقا به سمت  شمال پیشروی کرد ، و از همین رو  از افریقا منفک گردید  شد و به آسیا وصل شد . فشار حاصل  از اثر این جابه جایی که از جنوب غربی به ایران وارد شد، سبب  چین خوردگی بزرگ  این قسمت  از فلات ایران به شکل  ارتفاعات زاگرس گردید و رشته کوه های آن عمود بر راستای این فشار تشکیل شدند . بیشینه  ارتفاع رشته کوه های زاگرس به واسطه این جا به جایی بزرگ  قله دنا با ارتفاع 4409 متر در کهکیلویه و بو یر احمد میباشد .

  ارتفاع رشته کوه های زاگرس از قله دنا به آرامی  در جهت خلیج فارس کاسته میشود ، ادامه ی آن در ژرفای آب های خلیج فارس به صورت چین خوردگی هائی تور کیش در زیر آب پنهان میشود . جزیره کیش ، هندورابی ، لاوان  و جزایر دیگر تنگه ی هرمز در خلیج فارس، بخشی از تاقدیس های این چین خوردگی ها و از سازه های زاگرس به حساب میایند . 

جهت کسب اطلاع از تورهای لحظه آخری و آفر تور کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین با مراجعه به سایت تور کیش https://تورکیش.net می توانید از قیمت های ویژه تور کیش تور دبی مطلع شوید.

 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد